FORGOT YOUR DETAILS?

Trainingsacteur

Aan het begin van een training, hoor ik vaak van deelnemers dat ze het behoorlijk spannend vinden dat er een ‘acteur’ komt. Soms komt dat door ervaringen uit het verleden, waarbij iemand in een assessment tegenover een acteur zat die hem het vuur aan de schenen legde, soms ook omdat iemand niet in de ‘spotlights’ wil staan.

Als trainingsacteur is het belangrijk om die spanningsdrempel te verlagen. Dat doe ik door uit te nodigen, aan te moedigen en vooral ook lichtheid aan te brengen. Door uit te gaan van de kwaliteiten en de kracht van de deelnemer, en daarop verder te bouwen. Rollenspel is daarbij een prachtige manier om ervarend te leren en te onderzoeken wat het effect is van gedrag en hoe dat te veranderen.

De setting vindt meestal in een kring zonder tafels plaats. Vanwege het interactieve karakter van de traning, blijft iedereen betrokken. Deelnemers kunnen elkaar ondersteunen in het vinden van de juiste taal en het ontdekken van belemmerende overtuigingen.

ERVARING

Ik heb 20 jaar ervaring als trainingsacteur en groepsbegeleider. Ik train in het Nederlands en in het Engels, beheers ook zodanig het Duits dat ik mensen kan coachen en rollenspellen met ze kan doen.

WAT DOE IK

  • Trainingsacteur/Co-trainer.
  • Scenes spelen in regiemodel.
  • Carrousel
  • Zelfstandig werken met kleine groepen, waarbij rollenspel een hulpmiddel is in coaching
  • Coachen van individuele deelnemers.
  • Telefooncoaching in contact- en callcenters.
  • Presentatiecoaching/stem/lichaamsbewustzijn.
  • Trainen van kleine en grotere groepen (transparant managen/reflecteren/klantcontact etc)
  • Begeleiden van vergaderingen( als acteur en/of begeleider)

Bekend met o.a:

  • Alle basis modellen(IPR etc)
  • Assessments
  • Beinvloedingsstijlen
  • Carrousel
  • Cirkel van Acht
  • Dilz
  • DISC
  • Dramadriehoek
  • Ik/jij/wij benadering
  • Johari window
  • Management drives (kleuren)
  • Regiemodel
  • Roos van Leary
  • Situationeel leidinggeven
  • Transaktionele analyse
  • Transparant managen en reflecteren
  • Verzuimgesprekken

REFERENTIES

  • Goethe instituut in NL-Eng- Ierland
  • NS
  • Prorail
  • KPN
  • Deloitte
  • Atos
  • KPMG
  • ING
  • Mercer
  • div. zorginstellingen
  • Ministeries(Justitie, I & M, BiZa)
  • De Federatie
  • Kessels en Smit
  • Innova
  • InTouch
  • PGGM
  • BAM
  • GVB
  • Makro
  • Hema
  • AH
  • en nog veel meer…
TOP